Træning

Vær med i et af vores træningsforløb og få inspiration til, hvordan du kan være aktiv og holde dig i gang – også efter dit forløb.

Træningsforløb

Bevægelse er vigtig, også for dig med KOL. I Center for KOL tilbyder vi forskellige træningsforløb.

På vores forskellige træningsforløb kan du få inspiration til, hvordan du kan være aktiv og holde dig i gang – også når dit forløb slutter hos os.

Formålet med vores træningsforløb er at give dig støtte og viden om, hvorfor det er godt at bevæge sig. Du mærker, hvad der sker i kroppen, når du er fysisk aktiv, og du får forhåbentlig lyst til, at bevægelse bliver en del af din hverdag.

Det er vigtigt for os, at du bliver tryg ved at være fysisk aktiv og lærer din egen krops fysiske evner at kende. Derfor tilpasser vi også træningen, så den passer til dig og de øvrige deltagere. 

Og så lægger vi vægt på, at træning gerne må være sjovt!

Træning i hold

Træningen foregår som holdtræning i Center for KOLs træningsfaciliteter i grupper med cirka 8-14 deltagere.

Du kan deltage i træningen uanset dit træningsniveau. Vi tager hensyn til deltagernes forskellige niveauer i træningen.

Vi har træningshold både morgen, middag og eftermiddag/aften. Træningen ligger på faste dage og tidspunkter og kan foregå både indendørs, udendørs – og online.

Inspiration til en aktiv hverdag

Vi hjælper dig med at finde motionstilbud, så du kan fortsætte din træning under og efter dit forløb.

Undervejs i træningsforløbet vil du blive præsenteret for forskellige motionsformer, som kan inspirere dig til en mere aktiv hverdag.

På hjemmesiden Motion i København kan du finde et bredt udvalg af træningstilbud. Her kan du finde et tilbud, der passer til dig.

På siden finder du blandt andet:

  • En liste over klubber og foreninger
  • En guide til nærmeste grønne områder
  • Inspiration til øvelser, hvis du ønsker et gratis hjemmetræningsprogram
  • Muligheder for at søge en træningsmakker.